Descult in… desert

Desertul, aceasta intindere de 9 milioane de km², la prima vedere este inospitalier. Pare ca nimic nu poate trai aici, plante sau animale. In realitate, Sahara este impresionanta, majestuoasa si chiar ospitaliera daca stii sa o respecti, daca ii accepti forta si superioritatea. Desertul nu poate fi imblanzit si nici invins. Este locul unde pare ca nu se intampla nimic si unde timpul parca sta pe loc. Asta am simtit eu mergand pe dunele Marelui Erg Oriental, departe de orice forma de organizare umana, Senzatia pe care am avut-o a fost inegalabila: linistea ma cuprindea din toate partile, in fata ochilor nu era decat nisip si la o distanta oarecare- ruinele fortului roman de la Ksar Ghilane.

Stateam pe nisip avand in memorie izvoarele termale pe langa care trecusem si care formau mici lacuri ce tindeau sa dispara in imensitatea desertului. Soarele a apus colorand cerul in superbe nuante de rosu-portocaliu si luna s-a instalat deasupra mea. A fost momentul in care am simtit ca spatiul si timpul au alte dimensiuni in acel loc si o pace incredibila m-a cuprins. Eram doar eu, luna si nisipul care alerga usor dus de vant pe suprafata dunelor.

La prima vedere, un pretentios ar fugi de salbaticia pe care Sahara o arata aproape la fiecare pas. Dar si pe el desertul este pregatit sa-l primeasca. La 4 km de fortul roman, langa lacul termal, am intalnit Pansea Ksar Ghilane, un complex hotelier de 5* alcatuit din corturi dotate cu aer conditionat si baie proprie. Mi-am luat cortul in primire, am trecut sa fac un masaj la Spa-ul hotelului si m-am oprit la piscina mare dintre palmieri. Relaxarea a devenit astfel completa dupa oboseala normala ce a urmat incursiunii in desert.  Dupa ce am trait experienta marii intinderi de nisip, acum era randul oazei de palmieri-curmali sa imi dea o senzatie de neuitat.

Share

Un gând despre &8222;Descult in… desert&8221;

Lasă un răspuns

