Medina din Sousse

In lumea araba, medina este orasul vechi fortificat, “inima” activitatii si istoriei citadine. Aici activitatile si meseriile erau dispuse in functie de criteria foarte bine determinate. Vopsitorii, tabacarii, lucratorii in arama, de exemplu, isi desfasurau activitatea la periferia medinei pentru a nu afecta viata societatii cu zgomote sau mirosuri specifice meseriei lor.

Medina din Sousse este un monument deosebit inclus in Patrimoniul Universal UNESCO. Constructia ei incepe in epoca feniciana, fiind inca in discutie daca Hadrim (ulterior Hadrumetum) a fost intemeiat cu 50 de ani inainte sau dupa Cartagina. Ocupatia romana a dus la refacerea zidurilor cu blocuri de piatra, urmand ca arabii sa desavarseasca opera prin refacerea ei asa cum o vedem si azi. Cei care se vor plimba pe langa zidul de aparare exterior al medinei vor putea observa pe alocuri urmele fiecarei civilizatii care a punctat istoria acestui oras. Ici-colo se vad atat urmele Hadrim-ului fenician-punic, cele ale Hadrumet-ului roman si, mai ales ale orasului arab, Susa (Sousse).   ( va urma )

Share

8 gânduri despre &8222;Medina din Sousse&8221;

  1. M-am uitat pe interesantele postari de pe blogul Dvs – foarte interesant!
    Ce as face eu ca sa sporesc fundamental starea imaginilor: nu as face fotografii intre sa zicem 8,30 dimineata si 6 seara.
    Faceti asa si o sa vedeti o fundamentala schimbare in bine.
    Nu numai locurile conteaza, ci si atmosfera.
    Atmosfera in tarile calde la prinz nu e foarte atragatoare.
    In rest, bravo, faceti o treaba buna!
    Ce ar mai trebui: bagati si postari cu ce ar trebui sa stie potentialul calator, de ce sa se fereasca, ce sa ocoleasca, ce sa nu faca, d-astea.

  2. Multumesc pt. sfaturi ! Din pacate nu mereu am cum sa aleg momentul zilei pt. fotografiere si nici mereu nu am aceeasi lumina in desert, de exemplu; dar asta nu ma impiedica sa iau cateva cadre. Ideal este sa pot prinde atmosfera, ceea ce rar am reusit; nici aparatul nu ma ajuta candva…
    Si noi am zis ca e bine ca turistul sa fie bine informat, de-aia am si facut blogurile celelalte; aici nu mi s-a parut cel mai potrivit sa expunem asemenea detalii. Pe de alta parte, asteptam ca potentialii turisti sa interactioneze si sa ridice acele probleme pe care inca nu le gasesc exprimate pe site sau pe blogurile asociate lui. In materie de interdictii, sunt putine lucruri care sa le fie aplicate, eu stiu vreo 2-3 si fac/vor face parte din postari.

    • Sarut mana mult ! Ma bucur ca ti-am trezit amintiri placute si sper sa o fac si in continuare; daca nu, macar iti voi trezi curiozitatea de a vedea si ceea ce nu ai vazut (si nu e deloc putin). Te mai astept…

Lasă un răspuns

